Min fina älskade bil... 💗 😭😡

I torsdags var jag på marknad i Karlskrona med pappa och syster. 

Hade trevligt trots blåsigt och lite kyligt väder och köpte lite smått och gott. 

På vägen hem satt vi och småpratade som man brukar göra... och då ser/möter vi  en idiot som ska köra om 2 husbilar. Går ju inte så jätte bra. Han vinglar rejält över på min körbana men lyckas komma tillbaka på sin sida och emellan husbilarna. Jag tror att han fått syn på mig och inte ska försöka köra om igen men det gör han. Han vinglar ut igen och jag hinner tänka att nu smäller vi... och det gjorde vi också. Jag hinner iallafall väja lite och bromsa så att vi inte frontalkrockar. Han tar mig i sidan och far sedan ner i diket en bra bit bakom mig. 

Det enda jag tänkte på/skrek om var min bil. Jag blev så ledsen för att min bil var förstörd. Tänkte inte då på hur det kunde ha gått för oss som satt i bilen. 

Förbannad och ledsen klättrar jag ur bilen på passagerarsidan då min dörr inte går att öppna. Sen händer massa saker samtidigt som jag knappt minns. Men jag ringer min sambo samtidigt som jag går bort mot den andra bilen i diket. Vill se aset som körde på oss. Vill gärna nita honom men det fick jag inte. (Tur det) 

Sen kommer polis och ambulans rätt fort tack vare att 2 st andra bilister stannat och ringt om hjälp. Tackar för det, själv hade jag ingen tanke på det just då. 

Sen prat med ambulanspersonal, de känner igenom mig och frågar hur jag mår. Det enda jag skadat mig på är bältet tack och lov. Fick ett rejält märke vid nyckelbenet typ efter bältet annars var det ingenting som tur var. Tur jag hade sido-airbag. 

Efter det kom polisen och tog en rapport om vad som hade hänt och vem som var orsaken till olyckan och lite andra uppgifter. 

Sen kom bärgningsbilarna och började lyfta bort våra bilar. 

Såhär såg min bil ut

Min älskade bil, hoppas den går att laga. 


Sen fick vi åka polisbil hem. Det var ju lite trevligt iallafall.  Roliga poliser att prata med. 


Dagen började bra men slutade sämre kan man ju säga. 
Men tur i oturen  är att vi inte skadade oss utan mår efter omständigheterna ändå bra. Bara mitt märke efter bilbältet

Kör försiktigt och var uppmärksam på övriga trafikanter !! 

Kommentera här: